Hoe krijg je je Geld Terug van Google Play voor Gekochte Apps en Games

Hoe krijg je je geld terug van Google Play voor gekochte apps en games
Als je net een spel of een app op Google Play hebt gekocht en je niet blij bent met de nieuwste aanwinst of wanneer jouw aankoop bijvoorbeeld niet (goed) werkt op jouw Android apparaat is het mogelijk om een terugbetaling te vorderen.

In het verleden had je slechts 15 korte minuten de tijd om van gedachten te veranderen.
Google heeft sindsdien de periode waarbinnen je jouw aankoop kunt terug brengen verlengd tot 2 uur!
Dit geeft je genoeg tijd om de gekochte toepassing te testen en eventueel terug te sturen met een verzoek om terugbetaling als het niet aan jouw verwachtingen voldoet.

Claim terugbetaling voor het einde van de toegestane teruggave periode:

1. Open de Google Play Store-app op je mobiele telefoon of tablet.

2. Klik op het menu aan de zijkant, selecteer de optie “Mijn Account“.

3. Scrol omlaag naar ‘Bestelgeschiedenis’ en zoek de app of game die je  wilt retourneren.

4. Als je aanspraak wilt maken op de terugbetaling binnen 2 uur van jouw aankoop, zul je de optie “Teruggave” zien naast de app in kwestie.

Android App refund

5. Klik op Teruggave om jouw teruggave te voltooien en de bestelling te annuleren. Volg de instructies op het scherm om de app te verwijderen.

Opmerking: Je kunt een app of game slechts één keer retourneren voor een teruggave. Als je de app of game opnieuw koopt, kun je geen teruggave ontvangen.

Terugbetaling claimen na het verstrijken van de bedenktijd (na twee uur)

Als je ontdekt dat je teruggave wilt voor de app die je onlangs hebt gekocht omdat het bijvoorbeeld niet werkt zoals je verwacht of om redenen die je niet eerder waren opgevallen, kun je nog steeds proberen om een ​​terugbetaling aan te vragen.
Het is echter niet zo eenvoudig als binnen de 2 uur durende retourperiode op Google Play!
Het is namelijk nu aan de ontwikkelaar om te beslissen of je in aanmerking komt voor een teruggave.

Je hebt twee opties:

1. Neem direct contact op met de app-ontwikkelaar en vraag om een teruggave:

  • Ga naar je Google Play-account
  • Klik op de app
  • Scrol naar beneden
  • Zie ‘Developer Information
    [Je vindt de contactgegevens van de ontwikkelaar op de detailpagina van de app of game op Google Play]
  • Klik op ‘Stuur een e-mail‘ om aan de ontwikkelaar uit te leggen welk probleem je ondervindt.
  • Het is aan de ontwikkelaar of hij / zij zal jouw terugbetaling zal goedkeuren

2. Neem contact op Google:

  • Ga naar je Google Play-account
  • Selecteer ‘Mijn Bestellingen
  • Zoek de app in kwestie in de lijst die je daar ziet (hoogstwaarschijnlijk staat die helemaal bovenaan)
  • Ga met je muis naast de prijs van de app in kwestie en klik op “Een probleem melden
  • Dan verschijnt nog een drop down icoon  -> Selecteer ‘Ik wil een teruggave aanvragen
  • Beschrijf het probleem op een duidelijke en objectieve manier
  • Klik op ‘Verzenden
  • Jouw vraag zal worden behandeld als een uniek geval waarbij de restitutie wel of niet kan worden goedgekeurd

Dat is alles voor vandaag!

Heb je iets gehad aan onze lessen? Doe dan mee met de AndroidOut community en stuur ons jouw opmerkingen en vragen!

Geeft TikTok meldingen over screenshots of schermopnames?
Geeft TikTok meldingen over screenshots of schermopnames?

TikTok is een van de meest populaire social media platforms, met miljoenen mensen die dagelijks video’s maken en delen. Zoals bij elk social media platform, vragen gebruikers zich vaak af of er problemen zijn met de privacy; met name met betrekking tot screenshots en sc…

Zo kun je zien wie jou niet terugvolgt op Instagram
Zo kun je zien wie jou niet terugvolgt op Instagram

In het tijdperk van sociale media is Instagram een vitaal platform geworden voor persoonlijke branding, netwerken en in contact blijven met vrienden en familie. Een van de belangrijkste functies van Instagram is de mogelijkheid om andere gebruikers te volgen en hen jou te lat…